Αν ρωτήσεις 10 ανθρώπους τι είναι branding, ακόμη και σήμερα οι 9 απ΄ αυτούς θα απαντήσουν ότι είναι Logos, taglines, slogans, χρώματα,design κλπ κάτι δηλαδή σαν φολκλόρ πανηγύρι!

Η ύπαρξη πληθώρας εργαλείων και πλατφορμών επικοινωνίας δυσκολεύει ακόμη περισσότερο κάποιον να πάει ένα βήμα πιο βαθιά απ΄την επιφάνεια.

Ας προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε το διάλογο, εισάγοντας  το διαχωρισμό μεταξύ του Branding με Β κεφαλαίο και του branding με b μικρό.

Το μεγάλο B είναι στην ουσία η Αξία του Προϊόντος/Υπηρεσίας. Είναι τα χαρακτηριστικά του, σε συνδυασμό με την καινοτομία του και σε άμεση σχέση με τις Αξίες του. Το μεγάλο B εργάζεται πάνω στο τι κάνει το προϊόν/υπηρεσία ξεχωριστό, τι ωφέλειες προσφέρει στον αγοραστή, τι ανάγκες του καλύπτει.

Πως χτίζεται το μεγάλο B;

Μα παρατηρώντας την Αγορά , ψάχνοντας να βρούμε την Προστιθέμενη Αξία στην Κατηγορία που μας ενδιαφέρει και που με το προϊόν μας/υπηρεσία μας ΔΕΝ το προσφέρει κανείς άλλος. Βέβαια υπάρχει μια ακόμη μικρή λεπτομέρεια. Το προϊόν/υπηρεσία μας εκτός του ότι θα είναι ξεχωριστό θα πρέπει να το χρειάζεται/θέλει και ο πελάτης. Δεν φτάνει απλά το ΞΕΧΩΡΙΣΤΟ, θα πρέπει να συνδυάζεται και με το ΧΡΗΣΙΜΟ!! Ακριβώς στο σταυροδρόμι αυτό χτίζεται η αξία του προϊόντος/υπηρεσίας ( ή της επιχείρησης) , με βάση το μεγάλο B.

lambda_the_big_B

Το μεγάλο B: photo courtesy Speiron Company

Και το μικρό b;

Αυτό ασχολείται με το brand communication. Δηλαδή την επικοινωνία όλων αυτών των χαρακτηριστικών, αξιών, καινοτομιών και χρησιμοτήτων που χτίζονται με βάση το μεγάλο B. Και φυσικά το μικρό b είναι σημαντικό μιας και προσπαθεί το επόμενο μεγάλο στοίχημα ενός brand. Την επικοινωνία και το διάλογο με τους πελάτες, τους συνεργάτεςκαι, τα διάφορα tribes.

Να βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο; Εντάξει. Η Διαφήμιση ανήκει στο μικρό b. H διαφήμιση, η προώθηση εν γένει, φέρνει στο φως της Αγοράς την ξεχωριστή αξία που περικλείει το προϊόν/ υπηρεσία. Γι αυτό όταν σε μια διαφημιστή καμπάνια (όσο έξυπνη και αν είναι) ο πελάτης δεν αντιλαμβάνεται την προστιθέμενη αξία του προϊόντος/υπηρεσίας/ιδέας τότε δεν υπάρχει λόγος ύπαρξής της!

lambda_little_b

…και το μικρό b: photo courtesy Speiron Company

Ας συνοψίσουμε λοιπόν το σημερινό μας θέμα:

Η ενασχόληση με την Αξία του Προϊόντος είναι το μεγάλο B. H επικοινωνία έρχεται μετά. Το μικρό b έπεται του μεγάλου B.

Κι από δω και μπρος στις συζητήσεις μας όταν θα μιλάμε για Branding το καλύτερο θα είναι να ξεκαθαρίζουμε σε  ποιο από τα δύο B/b αναφερόμαστε…

Advertisements