About

Τι /Γιατί SensoReality Branding;

Ερχόμενος σε επαφή αλλά κι αλληλεπίδραση με πολλούς ανθρώπους και ιδέες, ανακάλυψα ότι υπάρχουν δύο γενικές κατηγορίες. Οι άνθρωποι που αντιλαμβάνονται, κινούνται, επικοινωνούν αλλά και αισθάνονται καλύτερα όταν αυτό γίνεται με αριθμούς κι αυτοί που είναι χαρούμενοι όταν το κάνουν με εικόνες.

Και μετά …ήρθε το πρόβλημα. Γιατί με κάποιους επικοινωνώ τόσο εύκολα και με κάποιους δεν γίνεται τίποτα έστω και υπάρχουν οι καλύτερες των προθέσεων;

Η εξήγηση ήρθε μέσα από ψάξιμο στα ντουλάπια της επιστήμης η οποία και μας λέει ότι υπάρχουν δύο διαφορετικά εγκεφαλικά ημισφαίρια στον καθένα μας.

Το αριστερό που είναι υπεύθυνο για την αντίληψη του χρόνου, την ομιλία, τη γραφή, την αντίληψη του λόγου, τον συμβολισμό, τη λεκτική μνήμη και την αναλυτική σκέψη.

Και το δεξί που είναι είναι υπεύθυνο για την οπτική αντίληψη του χώρου, την κατανόηση των μεταφορικών εννοιών και του χιούμορ, συσχέτιση, σύνθεση λεγομένων, συναισθηματική φόρτιση και μελωδία λόγου, οπτική μνήμη, την επικοινωνία, τόσο με τόνο φωνής όσο και με εκφράσεις του προσώπου και εξωλεκτική κινησιολογία («γλώσσα του σώματος»).

Οπότε στο Branding (που σύμφωνα με τον ορισμό της ΕΔΕΕ –Οι μάρκες αποτελούν ένα σύστημα άυλων χαρακτηριστικών που μας δημιουργούν συναισθηματικούς και λογικούς συνειρμούς μέσω των βιωματικών εμπειριών μας με αυτές σε κάθε σημείο επαφής-)  νομοτελειακά η προσέγγιση είναι μία και μοναδική. Η αρμονία των δύο ημισφαιρίων σε κάθε κίνηση σχεδιασμού, εφαρμογής, επικοινωνίας, αξιολόγησης  κοκ.

Η παραπάνω θεώρηση με οδήγησε στη σύνθεση μιας νέας λέξης προσδιορισμού , με τη φιλοδοξία να εκφράσει στην αγγλική γλώσσα (μητρική γλώσσσα του branding) το βίωμα μου στη δική μου μητρική γλώσσα, πάνω στο branding: Την Πραγματικότητα (αλήθεια) των Αισθήσεων!!!

Και το όνομα αυτής :  SensoReality !!!

Μια παγκόσμια εξίσωση λέει:Πολλοί άνθρωποι – λίγες Ιδέες = Επαναλαμβανόμαστε!!!

Άρα μέσα στα νοήματα του SensoReality Branding, βρίσκονται σπέρματα ιδεών σπουδαίων ανθρώπων που επηρέασαν σημαντικά τη βασική προσέγγιση μου σε όλες τις έννοιες με το «The Art and Science of…..».

Ο Al Ries με το «Positioning»  έκανε την αρχή βοηθώντας στην κατανόηση του «είσαι αυτό που νιώθεις ως ξεχωριστός, ως ξεχωριστή κατηγορία αλλά όταν και μόνο όταν οι άλλοι το αντιλαμβάνονται»

Για να ακολουθήσει ο Stephen R. Covey με τις «7 Συνήθειες των Εξαιρετικά Αποτελεσματικών Ανθρώπων» όπου καταδεικνύει ότι Brand χωρίς διαχρονικές αρχές είναι απλά ένα bland (κάτι που έρχεται και παρέρχεται).

Φυσικά ο «περίεργος» Malcolm Gladwell δεν θα μπορούσε να μη ανακατευτεί κι αυτός με το «The Tipping Point» για να μας καταδείξει πώς κάποια πολύ μικρά πράγματα μπορούν να επιφέρουν μεγάλες αλλαγές αλλά και να κάνουν …αξιοπρόσεκτες διαφορές…

Ο νέος, χαμογελαστός και ….στα μαύρα ντυμένος Δανός που ακούει στο όνομα Martin Lindstrom αφού ξόδεψε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ (άλλων εταιρειών φυσικά!!) επιβεβαίωσε το αυτονόητο για το ότι τα πετυχημένα brands χτίζονται με υλικά που ικανοποιούν και τις …. 5 αισθήσεις μας (αφή, γεύση, όσφρηση, όραση και ακοή).

Για να φτάσουμε στο δικό μας Nicholas A. Christakis με τις μελέτες του πάνω στα Κοινωνικά Δίκτυα να μας εξηγεί τους τρόπους επικοινωνίας μεταξύ μελών ομάδων και ο οποίος με το εκλαικευμένο και μεστό βιβλίο του «Connected» πήρε όλη τη δόξα… άλλων συναδέλφων του που αχολούνταν με το θέμα τα τελευταία 100 χρόνια αλλά δεν είχαν  εργαστεί καθόλου στο ……Personal Branding!!!

Και να καταλήξουμε στον εκκεντρικό κοσμοπολίτη Άγγλο Kevin Roberts ο οποίος μίλησε για το μέλλον των brands. Δηλαδή την εξέλιξή τους από brands σε Lovemarks.

Προς τιμή του είναι αφιερωμένο το tagline του blog :

from commodities to Lovemarks!

Advertisements

12 thoughts on “About”

  1. Καλησπέρα, όλο απροσδόκητες εκπλήξεις, χαίρομαι που προσπαθούμε να γίνουμε φίλοι εκτός από φίλοι του Ξινόμαυρου.
    Προσπαθώ να ασχολούμαι με τα δύσκολα γιατί τα εύκολα είναι για εύκολους ανθρώπους, αλλά και πάλι κάτι λείπει.
    Το παλεύω όμως.

    • Παναγιώτη καλησπέρα,

      Η επικοινωνία είναι αμφίδρομη. Το πείραμα των “Φίλων του Ξινόμαυρου” είναι μια απόδειξη κοινής προσπάθειας με Ταυτότητα. Πολλά microbrands μαζί όπως το “Κλώνοι Ξινόμαυρου ποικιλία αμπελιού” , “Ξινόμαυρο Κρασί” , “ΑΡΓΑΤΙΑ Οινοποιείο”, “Δίκτυο Φίλων”, “m-f” προσπαθούν να βρουν τη θέση τους σε μία κατάσταση win-win. Branding είναι ακριβώς αυτό που καταθέτεις: “ασχολούμαι με τα δύσκολα…αλλά κάτι πάλι λείπει”…

      • Εκτός θέματος;
        Η κατάθεση της προσωπικής μου εμπειρίας-ιστορίας!!!
        Η συμμετοχή όπως και η αληθινή φιλία σημαίνει δόσιμο και κυρίως έκθεση, δηλαδή θα πρέπει να εκτεθείς και να σε δει ό άλλος όπως πραγματικά είσαι για να τον κατακτήσεις και να σε κατακτήσει. Η επικοινωνία ή θα είναι αμφίδρομή ή θα είναι τίποτα.
        Σκεφτόμενος πως θα μπορούσα, αφού το θέλω, να συμμετάσχω στους προβληματισμούς σου και στην προσπάθεια επικοινωνίας για την Πραγματικότητα των Αισθήσεων, καταθέτω την μικρή μου πραγματικότητα.
        Το 1993, οι Δρόμοι του κρασιού της Μακεδονίας, αποφάσισαν να δημιουργήσουν ένα σήμα ή λογότυπο όπως λέγαμε τότε. Ζητήσαμε προτάσεις από τους επώνυμους γραφίστες και κάτσαμε όλοι μαζί να διαλέξουμε. Τα απορρίψαμε όλα και συνεχίσαμε με τα υπόλοιπα θέματα που μας απασχολούσαν.
        Στο τέλος ο Γιάννης Μπουτάρης, λέει, δεν τα ξαναβλέπουμε; Τα βάλαμε όλα στο πάτωμα και τα ξαναβλέπαμε, και αποφασίσαμε να διαλέξουμε το τρίγωνο σταφυλάκι. Ένα σήμα που το χρησιμοποιήσαμε για 15χρόνια σε κάθε μας εκδήλωση και επικοινωνία.
        Μετά φτιάξαμε και άλλο λογότυπο ή Brand πλέον σε αναγνωρισμένη εταιρεία και φυσικά 1000φορές πιο ακριβό.
        Πλέον έχομε 2 λογότυπα, για ξεχωριστό λόγο το καθένα.
        Δεν ξέρω ποιο θα είναι το μέλλον για την εταιρεία και τα Brands, αυτό όμως που ξέρω σίγουρα είναι ότι, ανεξάρτητα αν και πόσο μας ικανοποίησε το πρώτο, το χρησιμοποιήσαμε παντού και πάντα και έγινε το δικό μας brand, σημείο ταυτότητας και αναγνώρισης για όλους.
        Γιατί εκτιμώ ότι πέτυχε; Γιατί το δεχτήκαμε, το χρησιμοποιήσαμε, έκφραζε και εκφράζει ένα συλλογικό και ποιοτικό προϊόν που το υποστηρίζει.
        Μάλλον δεν είχε και πολύ σημασία ποιο και πως ήτανε το σήμα, το σημαντικό ήτανε και είναι, το τι έκφραζε, αν πιστεύαμε σε αυτό, αν το στηρίζαμε και κυρίως τι είχε από πίσω.
        Αναλογιζόμενος αυτήν την μικρή μας ιστορία, βλέπω ότι τα σημαντικά πράγματα που καθορίζουν μια επιτυχία, είναι η συλλογικότητα, ο κοινός στόχος, η συνεχής προσπάθεια, η πίστη και η συμμετοχή. Και αυτά δεν μπορούν να υπάρχουν αν δεν στηρίζονται στην αλήθεια ή στην αποδοχή της από τους ανθρώπους που την στηρίζουν.
        Τελικά ο δρόμος είναι που έχει αξία.
        Τα αληθινά αισθήματα μας οδηγήσανε σε αυτόν τον δρόμο, αν θα συνεχίσουν να υπάρχουν θα το δούμε. Πάντως όσο δύσκολος και αν είναι ο δρόμος, έχει χαρές μεγάλες. Αυτό δεν ζητάμε από την Ζωή;
        SensoReality !!! Έχω ένα πρόβλημα με τους αγγλικούς όρους, αλλά αυτό έχει κάτι που μου αρέσει. Οπότε Επίθεση!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. Χρήστο, επιτέλους θα μπορέσεις να εκφραστείς μέσω ενός εργαλείου που είναι αντάξιο σου.
    Γυρίζοντας από μία δύσκολη μέρα πιστεύω ότι ,πέραν τον άλλων , το στήσιμο του, είναι μια όμορφη νότα σε ένα γενικότερο περιβάλλον που φαίνεται ότι υπολειτουργεί αλλά τελικά τρέχει με χίλια.

    Είμαι κατασταλαγμένος ότι τα εργαλεία πρέπει να εκφράζουν τον σκοπό για τον οποίο δρομολογούνται. Είτε για εργασία είτε για διασκέδαση είτε για εθελοντισμό κλπ
    Πέραν της καλής συνέχειας….. θα πρότεινα την χωροθέτηση αυτής της κίνησης σου σχετικά με το brand και το branding σου. Στις μέρες που διανύουμε, του “homo dictius” και των social media , οι προθέσεις πρέπει να συνδυάζονται με το ωφέλιμο . Θα πρέπει κάποιος να αποδεικνύει καθημερινά την χρησιμότητα της επικοινωνίας με τον άλλον. Μπορεί όμως να γίνει αυτό όταν η σχέση αυτή δεν είναι σαφής και καθορισμένη;
    Πολλοί προβληματισμοί για μια ημέρα.
    Καλή αρχή …..

    • Δημήτρη οι ευχές σου είναι κάτι παραπάνω από δεκτές!!!

      Οι προβληματισμοί σου όμως είναι δημιουργικοί!!!

      Έτσι κι αλλιώς αυτό το blog έγινε για φίλους που έχουν άποψη για το θέμα, υπηρετούν την καθημερινότητα μέσα από το δρόμο του branding και παράγουν Τέχνη. Ως ένας Άνθρωπος που Υπηρετεί, Παράγει και Προβάλλει Την Τέχνη της Καθημερινότητας μέσω του Methexis Foundation (www.m-f.gr), τόσο η κριτική όσο και η ματιά σου είναι όχι απλά ευπρόσδεκτες, αλλά αναγκαίες!!!

  3. Σούπερ! Ανυπομονώ για εκτεταμένες συζητήσεις. 🙂

    Καλή συνέχεια Χρήστο!

    • Μπράβο Χρήστο, πολύ όμορφη προσπάθεια και όμορφα τα όσα γράφεις, πραγματικά εγώ δεν είχα ιδέα από branding, κι όμως πόσο γνωστό μέσα από την καθημερινότητά μου είναι, πράγματα που τα ζω, κάποια που δεν τα καταλαβαίνω, κάποια που τα βιώνω αλλά αποκτούν τώρα άλλη διάσταση, μία συνεχής προσπάθεια με τόσο γλυκιά όμως κούραση!

      • Χαρούλα έχουμε περάσει ατέλειωτες ώρες ταξιδεύοντας προς και από Ρουμανία συζητώντας για το θέμα. Εξάλλου “Οι Φίλοι του Ξινόμαυρου” προέκυψαν κι από αυτές τις κουβέντες!!! Το blog έγινε για να συνεχιστούν αυτές οι αλληλοεπιδράσεις και να προκύψουν νέες!!!Είδωμεν…

  4. Χριστίνα Παπαϊωάννου said:

    Αγαπητέ Χρήστο, καλή επιτυχία στο νέο σου ταξίδι, είναι χαρά και τιμή μου να είμαι συνταξιδιώτισσα σου! Για άλλη μια φορά κάνεις την σκέψη μου να ταξιδεύει μέσα από την προσέγγισή σου. SensoReality Branding, off we go!

  5. Δάσκαλε καλησπέρα! Σε ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνεις να γίνω και εγώ κοινωνός στη δημιουργία του νέου, του ελπιδοφόρου κόντρα στη μιζέρια…Καλώς σας βρήκα! Είμαι δίπλα σου.

    • Γιάννη καλως όρισες στην Παρέα μας!! Παίρνοντας την επαγγελματική Ζωή στα χέρια σου (κάποιοι θα το ονόμαζαν Ρίσκο) έχεις σίγουρα βιώσει το ρόλο σου ως άνθρωπος που προσφέρει λύσεις σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Το πόσο καλά το κάνεις, ορίζει και το DNA του Προσωπικού σου Brand. Κάθε μέρα που περνάει, φρόντισε να ανεβάζεις την Αξία του!!! Περιμένουμε να συνεισφέρεις πολλά στο διάλογο…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s